Ana içeriğe atla
Neden SUBÜ?

Sosyal Transkript

Neden SUBÜ Uluslararası Ticaret ve Finansman?

1. Deneyimli Akademisyenler

Akademik personelin araştırma ve geliştirme yetkinliğini artırmak amacıyla birim bünyesinde çeşitli eğitim programları, çalıştaylar, proje pazarları ve benzeri etkinlikler düzenlenmektedir. Bu sistemik faaliyetler, araştırmacıların güncel araştırma yöntemleri ve teknikleri hakkında bilgi edinmelerini, araştırma becerilerini geliştirmelerini ve uluslararası standartlara uygun araştırma projeleri yürütmelerini desteklemektedir. Ayrıca, akademik personel için bireysel gelişim planları oluşturulmakta ve danışmanlık hizmetleri sunularak araştırma kariyerlerinin başarılı bir şekilde geliştirilmesi sağlanmaktadır.

2. İş Dünyasına Hazır Mezunlar

Birim, yenilikçi, yaratıcı, çözüm odaklı, özgüveni yüksek, mesleğinde yetkin, ingilizce yeterliliğe sahip bireyler yetiştirmek vizyonu çerçevesinde, mezunlarının istihdam edilebilirliğini arttıran, öğrenci odaklı bir yaklaşımı benimseyen, yürüttüğü sosyal projeler ile içinde bulunduğu topluma katkı sağlayan, bilgiyi beceri ile bütünleştirme misyonuna sahip olarak, genele yayılmış ve sürekli kendini geliştiren kalite anlayışı ile yönetişimi önceleyen liderlik ve örgüt yapısına sahip bir bakış açısıyla faaliyetlerini sürdürmektedir.

3. Sosyal ve Kültürel Ortam

Öğrenci toplulukları ve bu toplulukların etkinlikleri, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerine yönelik mekân, bütçe ve rehberlik desteği vardır. Ayrıca sosyal, kültürel, sportif faaliyetleri yürüten ve yöneten idari örgütlenme mevcuttur. Gerçekleştirilen faaliyetler izlenmekte, ihtiyaçlar doğrultusunda iyileştirilmektedir.

4. TYÇ ve Akreditasyon

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ); Türkiye'deki eğitim ve öğretim programlarının ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunu sağlamak için oluşturulmuş bir sistemdir. TYÇ, yeterliliklerin seviyelerini belirler, öğrenme kazanımlarını tanımlar ve eğitim kurumlarının kalite güvencesini artırır. Ayrıca, hayat boyu öğrenme, kredi transfer sistemleri ve yeterliliklerin karşılıklı tanınmasını destekler.
Akreditasyon; MÜDEK, SPORAK ve TUADER; eğitimde yüksek standartları teşvik eden bağımsız kuruluşlardır. Bu kuruluşlar, değerlendirme süreçleri, akreditasyon kriterleri ve sürekli iyileştirme çalışmalarıyla eğitim kurumlarının gelişimine katkıda bulunmaktadırlar.
TYÇ ve Akreditasyonun Mezunlarımıza Avantajları:
-Uluslararası Tanınırlık
-Yüksek Eğitim Kalitesi
-Kariyer Olanakları
-Yüksek Standartlar
-Güvenilirlik


Tanıtım Videomuz

+1 Eğitim Modeli

İş dünyasına nitelikli iş gücü kazandırmak amacıyla ülkemizde ilk defa uygulanan +1 Eğitim Modelini geliştirdik.

Bu modelle öğrencilerimiz işletmelerde bir dönem tam zamanlı çalışarak uygulamalı eğitim alıyorlar ve önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyinde eğitimlerinin son bir dönemini işletmelerde tam zamanlı çalışarak öğrenciyken iş dünyası deneyimi kazanıyorlar. Böylelikle iş tecrübesine sahip olarak mezun oluyorlar. Biz o yüzden onlara “+1 mezunu” diyoruz. Bugüne kadar yaklaşık 50.000’den fazla +1 mezunu iş dünyasında yerini aldı.

+1 Eğitim modelinin çok boyutlu kazanımları arasında; akademisyenlere iş dünyası ile ortak AR-GE ve güncel teknoloji takibi, üniversitelere programlarda koordinasyon, iş dünyasının ihtiyacına uygunluk ve güncel müfredat, güncel teknoloji takibi ve firma altyapısının kullanımı, iş dünyasına nitelikli insan, üniversite iş birliği, +1 mezunlarına da iş tecrübesi ve kolay iş bulma imkanı yer almaktadır.

2011- 2021 yılları arasında yapılan öğrenci, akademisyen ve işveren anketleri üzerinden modelin 10 yıllık memnuniyet ortalamasına bakıldığında öğrencilere %94, akademisyenler %89 ve işverenlere de %89 oranında yüksek memnuniyet sağladığı görülmüştür.


Kariyer Olanakları

Mezunlarımız, dış ticaret, gümrükleme, lojistik ve taşımacılık, havayolları ve sigorta şirketlerinde görev alabilmektedir. Ulusal ve uluslararası işletmelerde, finans kurumlarında pazarlama, finans, muhasebe ve insan kaynakları yönetimi dallarında çalışabilmektedirler. Gerekli sınavları vermek suretiyle mali ve gümrük müşavirliği, kamu sektöründe müfettişlik yapabilmekte ve kendi dış ticaret şirketlerini kurabilmektedirler. Bu eğitim programından mezun olmuş olan bireyler; ekonomi ve ticaret alanında faaliyetler gösteren şirketlerde de yer alabilirler. Bunların haricinde uluslararası ticaret ve finansman bölümü mezunlarımız;
-Dışişleri Bakanlığı,
-Dış Ticaret Müsteşarlığı,
-Ticaret ve Sanayi Odaları,
-Ticaret Borsaları,
-Kalkınma Ajansları,
-Uluslararası Firmalarda çalışma imkanlarına sahiptirler.


Kariyer Danışmanlığı
Öğrencilerimize ve mezunlarımıza kariyer planlama ve profesyonel gelişim konularında destek sağlamak amacıyla, Kariyer Planlama ve İnsan Kaynakları Uygulama ve Araştırma Merkezi (KARMER) yardımcı olmaktadır.
-Kariyer Planlama ve Profesyonel Gelişim
-Kişilik Envanteri
-İş ve Staj Olanakları
-Kariyer Rehberliği
-Pratik Beceri Atölyeleri ve Seminerler
-CV Hazırlama ve Mülakat Teknikleri
-Ağ Kurma (Networking) Etkinlikleri
-Kariyer Fuarları, Kariyer Zirveleri ve Sektör Buluşmaları
-Oryantasyon Eğitimleri
Kariyer merkezimiz, öğrencilerimizin mezuniyet sonrası iş bulma sürecinde daha donanımlı ve rekabetçi olmalarına katkıda bulunarak, kariyer hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur.
Ayrıntılı bilgi için Kariyer Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.

Uluslararası Etkileşim

Çift Diploma

ÇAP Yapılabilecek Bölüm ve Programlar

-Uluslararası Ticaret ve Lojistik

(En az 2,75 ortalamayı yakalayan öğrenciler başvuru yapabilir)


Öğrenci Toplulukları

Yaşanabilir Şehir Sakarya

Ulaşım