Ana içeriğe atla

Öğrenciler için Çevrimiçi Sınav Uygulama Esasları

1.      Ara Sınavlar, 24 - 30 Nisan 2023 tarihleri arasında çevrimiçi yöntemler ile yapılacaktır.

2.      2022-2023 Bahar Döneminde Ara Sınavlarının takvimleri Birimlerin web sayfalarında ilan edilmiştir. Öğrencilerin ilan edilen bu takvimlere göre sınavları takip etmeleri gerekmektedir.

3.      Çevrimiçi Sınav Sistemine Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Uzaktan Öğretim Sistemine (LMS) Üniversitemiz web sayfasından erişebileceklerdir.  

4.      Her sınava girişte “Sınava Ait Kurallar” sınav başlatılmadan önce, sınav uygulama ekranında öğrencilerimize sunulacak ve kendileri bu kuralları dikkatli bir şekilde okuyup, onayladıktan sonra sınavlarını başlatabileceklerdir.

5.      Sınavlar dersin hocasının verdiği süre kadardır.

6.      Çevrimiçi test sınavlarda yanlış cevaplar doğru cevabı götürmeyecektir.

7.      Tüm sorular için, sınav süresi içerisinde geri dönerek cevaplama veya cevap değiştirme hakkı vardır.

8.      Sınav boyunca, kalan süre ekranda gösterilecektir.

9.      Sınav süresi tamamlanmadan önce, herhangi bir nedenden dolayı sistemden çıkılması halinde, öğrencilerimiz sisteme tekrar girebilecek ve sınavına devam edebilecektir. Bu süreçlerde geçen zaman sınav süresine dâhildir. Ancak Sınav için belirlenen sürenin dolması durumunda öğrenci sınava tekrar giremeyecektir.

10.  Ödev, Proje, Klasik Sınav vb. türü ile yapılacak sınavlarda, LMS Ödev Modülü kullanılacaktır.  

11.  Ödev, Proje, Klasik Sınav vb. ile yapılacak sınavlarda, LMS Ödev Modülü sınav dokümanları dersin hocası tarafından paylaşılacak, paylaşılan doküman dersin “Seçilen Dersler >> İlgili ders >> Ödevler” kısmında görülebilecektir. Öğrenciler aynı sistemden Yazılı cevap, ödev, proje vb. dokümanları “Seçilen Dersler >> İlgili ders >> Ödevler >>Detay Butonu” adımlarını takip ederek yükleyebilecektir.

12.  Sistemde oluşabilecek yoğunluk nedeniyle mağduriyetler oluşmaması için, sınav süresinin son dakikalara bırakılmaması tavsiye edilmektedir.

13.  Başka bir öğrencinin yerine sınava girmek ya da kendisi yerine başka birini sınava sokmak eylemlerinden herhangi birini gerçekleştiren öğrencilerin, tespit edilmesi halinde sınavları geçersiz sayılır ve Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği kapsamında gerekli işlemler yapılır.

14.  Sınav sistemine erişen kullanıcıların tüm hareketleri (log) kayıt altına alınmaktadır. (Sisteme başarılı ya da başarısız giriş denemeleri ve nedenleri, cihaz bilgisi, IP bilgisi, sayfalar/ sorular arasında geçişler, işaretlenen cevaplar vb.)

15.  Çevrimiçi sınav ile ilgili teknik problemleriniz (sistem sorunları, şifre sorunu, vb.) için uzem@subu.edu.tr adresine mail gönderebilirsiniz. Destek taleplerinizde; yardım konusu, cep telefonu numarası ve öğrenci numarasını belirtmeniz zorunludur. Destek almak istediğiniz konuyla ilgili detaylı açıklama, cep telefonu numarası ve öğrenci numarası belirtilmeyen talepler dikkate alınmayacaktır.

16.  Teknik olmayan diğer tüm problemleriniz için birim sorumluları ile (https://uzem.subu.edu.tr/tr/birim-koordinatorleri) irtibata geçebilirsiniz.

17.  Mazeret sınav süreçleri, yönetmeliklerimiz ve yönergelerimiz çerçevesince yine çevrimiçi olarak LMS sistemi ile yapılacaktır. Mazeret sınav başvurularınızı bölüm sekreterliğinize veya okulunuzun öğrenci işleri birim sorumlusuna e-mail ile yapabilirsiniz.